محمد رضا میثمی

دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته رشته کامپیوتر (گرایش نرم افزار) دانشگاه آزاد (واحد تهران شمال)

محمد رضا میثمی

دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته رشته کامپیوتر (گرایش نرم افزار) دانشگاه آزاد (واحد تهران شمال)

شرکت های نفیس

ره آورد جاده ابریشم
اندیشه آرای نفیس
ره آورد نفیس سبز
مدار گسترش فناوری اطلاعات

پارس رویال سیستم

سامان انرژی مدار

مهندسین فناوری اطلاعات فرسان



  •
مدار گسترش فن‌آوری اطلاعات

 
شکل‌گیری شرکت مدار گسترش فن آوری اطلاعات (ITO) در سال 1381، با هدف تداوم و گسترش تجربیات ارزنده گذشته، در قالب یک شرکت پیشرو در فن‌آوری صورت گرفته است. ITO برخلاف روش مرسوم در میان شرکت‌های ایرانی، به هیچ عنوان یک مصرف‌کننده صرف تکنولوژی وارداتی نبوده، بلکه با اتکاء به نوآوری، تحقیق و تجارب بومی، معتقد است که تنها یک شرکت پیشرو در حوزه فن‌آوری نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز‌های ولو ابتدایی مشتریان باشد، چه رسد به آنچه امروزه بازار پرتحرک جهانی به عنوان نیاز پیش روی شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌گذارد. با چنین نگرشی،ITO راهبرد‌های زیر را در دستور کار خود قرار داده است :

تعریف رسالت شرکت به عنوان یک راه‌حل دهنده به جای یک فروشنده نرم‌افزار
به‌کارگیری اصول و روش‌های نوین مهندسی نرم‌افزار و تولید ابزار‌ها و زیرساخت‌های ضروری جهت توسعه سریع و اقتصادی نرم‌افزار
توسعه گفتمان و روش‌شناسی‌های اختصاصی در جهت ارائه راه حل
ایجاد توانایی‌های مشاور‌ه‌ای و مدیریتی در راستای قبول مسئولیت‌های راهبردی
مشارکت با سایر بنگاه‌ها و شرکت‌های متخصص و حرفه‌ای در ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر نرم‌افزار


  •
پارس رویال سیستم

 
شکل گیری شرکت پارس رویال سیستم درخشان از سال 1378 با هدف ارائه خدمات در زمینه های تولید، تحلیل، طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی سیستمهای نرم افزاری آغاز شد. تجربه های مالی و نرم افزاری موسسان شرکت از یک سو و نیاز بازار از سوی دیگر موجب شد تا تمرکز اصلی فعالیت های پارس رویال سیستم با اتکا بر نوآوری، تحقق و تجارب بومی پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد و بتوانـد راه‌کارهای نرم افزاری و مشاوره مدیریت در خصوص سیستم‌های کاربردی تیپ و برحسب مورد اختصاصی را با هدف استقرار پیش روی سازمان‌ها و شرکت‌ها بگذارد.
 
با توجه به اینکه در هر بنگاه اقتصادی عملیات فروش و کسب درآمد مهم ترین وظیفه و عملیات است دلیل پرداخته شدن بیش از معمول به زیرسیستم فروش و پخش روشن می گردد . یک سیستم فروش و پخش باید قابلیت این را داشته باشد تا علاوه بر پشتیبانی عملیات اجرایی فروش و پخش به صورت مویرگی و عمده ، به واحدهای داخلی ( نظیر مدیریت ،سازمان فروش ، برنامه ریزی و ... ) و نیز نهادهای قانونی (نظیر وزارت اقتصاد و دارایی) گزارشات کنترلی و پیشنهادی و راهبردی و سرویس های مورد نیاز را ارائه دهد.

  •
سامان انرِژی مدار

 
کشور ما در چند سال اخیر در زمینه های بسیاری پیشرفت های قابل توجهی داشته است . هر از چند گاهی از رسانه ها می شنویم که در زمینه ای خاص دستاوردی حاصل گردیده که ایران را جزء چند کشور برتر در دنیا قرار داده است این اخبار برای هر ایرانی غرور آفرین است و بارقه های امید را در همگان روشن می کند .
 
حقیقتا نیز خواست چنین جایگاهی بلند برای این سرزمین با توجه به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی که دارد ، انتظار زیادی نیست و در واقع می بایستی در کمترین زمان و با حداقل هزینه به این جایگاه که حق ملت بزرگوار ایران نیز هست ، برسیم . اما اگر این پیشرفت ها در همه عرصه ها اتفاق نیفتد و توسعه علم ، فناوری و پیشرفت در همه زمینه ها همسان رشد نکند ، مطمئنا رسیدن به چنین هدفی را با مخاطراتی مواجه خواهد ساخت .
یکی از مولفه های نشان دهنده پیشرفت در هر کشوری نوع نگاه عمومی به چگونگی مدیریت مصرف و هزینه های انرژی است. انرژی سرمایه است ، انرژی مقدمه ای است برای سرمایه گذاری و به حرکت درآوردن چرخه های تولید و بهره وری در یک کشور ، این نوع نگاه نشان دهنده پیشرفت فکری و فرهنگی نسبت به مسئله انرژی است .
 
در سالیان اخیر شرکت های زیادی در زمینه بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی در ایران شروع به فعالیت کردند که عمده آنها توسط سازمان های دولتی حمایت شده و به شدت به این حمایت وابسته هستند به گونه ای که با از بین رفتن این پشتوانه ممکن است دیگر این شرکت ها نتوانند مانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهند و یا حتی این امر منجر به انحلال آنها می گردد.
 
در صورتی حمایت دولت در بهره وری انرژی می تواند امری مفید واقع شود که اولاً هدفمند بوده، ثانیاً گامی به سمت استقلال این شرکت ها بردارد. اما با شواهد موجود متاسفانه هر روز این وابستگی بیشتر شده که نتیجه آن عدم ارتقاء دیدگاه فرهنگی جامعه در حد مطلوب ، نسبت به بهینه سازی انرژی در سطح کلان جامعه می باشد.

  •
مهندسین فن‌آوری اطلاعات فرسان

 
فرسان راهکارهای جدیدی را به دنیای فناوری اطلاعات ایران اضافه کرده است. فعالیت های خود را از سال 1379 با اهداف ساخت نرم افزارهای تحت وب و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیای فناوری اطلاعات آغاز کرد.
 
اهداف اصلی فرسان به عبارت زیر است:

مهندسی نرم افزار, آنالیز, طراحی و ساخت داده ای
طراحی و پشتیبانی از نرم افزارهای داده ای و پایگاه داده
نرم افزارهای صنعتی
همراهی و همکاری در پروژه های فناوری اطلاعات ملی کشور
مشاوره و دوره های آموزشی تکنولوژی های روز


  •
شرکت اراسل افزار

 
شرکت اراسل با هدف انجام برنامه های کاربردی پژوهشی و همچنین ارائه خدمات فنی و تخصصی سیستم های بانک اطلاعاتی پیشرفته توسط جمعی از متخصصین حوزه فناوری اطلاعات در سال 1381 تاسیس گردید و برنامه اصلی خود را بر پایه جامع نرم افزار موجود (اوراکل) بنیان نهاد و با توجه به عدم وجود منابع اطلاعاتی و همچنین کارشناسان خبره در این زمینه و حسب نیاز کاملا محسوس در داخل کشور انجام پروژهای تحقیقاتی و ارائه راهکارهای جامع مشاوره ای -آموزشی به سازمان های دولتی، موسسات و شرکت های بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و به عنوان یک دپارتمان تخصصی خدمات مشاوره، آموزش و پژوهشی توانسته است با تکیه برتوان و دانش فنی متخصصین خود برنامه های در خور توجه در راستای نیل به اهداف متعالی و اعتلای کشور عزیزمان به انجام رساند.
 
با توجه به زمینه فعالیت و ظرفیتهای موجود، شرکت اراسل دارای توان فنی و اجرایی در موارد می باشد:

ارائه خدمات مشاوره ای و نصب و راه اندازی اوراکل در زمینه Data warehouse, Standby Database ,RAC
همکاری در زمینه توسعه و تکمیل نرم افزارهای جامع سازمانی با استفاده از فناوری .NET,JAVA
همکاری در زمینه آموزش و پژوهش حوزه فن آوری اطلاعات اعم از تولید مستندات فنی، آموزشی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی
برگزاری دوره های جامع آموزش اوراکل، جاوا، لینوکس و ...
برگزاری کارگاههای آموزشی جهت آشنایی کارشناسان با امکانات و ویژگی های جدید اوراکل
برگزاری دوره های آمادگی آزمون های رسمی اوراکل
ارائه خدمات مشاوره ای در جهت رفع نیاز سازمان ها و ارائه راهکارهای جامع به آنها
برگزاری سمینارها و همایش های تخصصی


 
شرکت اراسل با توجه به سیاست ها و خط مشی سازمانی خود در سه محور آموزش و پژوهش، مشاوره و نرم افزار به فعالیت می پردازد. دپارتمان آموزش و پژوهش شرکت اراسل به عنوان مرکز تخصصی ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی در زمینه بانک اطلاعاتی اوراکل با هدف ارتقای سطح دانش فنی و همچنین تربیت کارشناسان و متخصصین بانک اطلاعاتی اوراکل و سایر تولیدات نرم افزاری آن شرکت با استفاده از سرفصل ها و منابع آموزشی رسمی و بهره گیری از آخرین برنامه ها و روش های پیشرفته ارائه دورس نسبت به ارائه راهکارهای جامع آموزشی به سازمان ها، موسسات و شرکتهای بخش دولتی و خصوصی اقدام می نماید
 
دارای گواهینامه های:

• Sun Microsystems Certifications
• Oracle Certifications
• RedHat Certifications
• Linux Certifications

• Apple Certifications


  •
ره آورد جاده ابریشم

 
شرکت ره‌آورد جاده ابریشم (با مسؤلیت محدود) در سال 1381 با موضوع تهیه وتوزیع نرم‌افزارهای راهنمای گردشگری شهرها و نقاط دیدنی ایران وارائه اطلاعات گردشگری به مسافران داخلی و خارجی به ثبت رسید و با به کارگیری جدیدترین فن‌آوری ها درتهیه نقشه‌های دیجیتال به ارائه اطلاعات به گردشگران مبادرت ورزید. در روند تولید این نقشه‌های راهنما، گزینه‌هایی چون جامعیت ، دقت و به روز بودن امکانات و اطلاعات نقشه مد نظر قرار گرفت که شرکت برای نیل به این اهداف با استخدام GIS به تهیه نقشه‌های‌‌‌هوشمند از ایران پرداخت.
 
ارتباط با شرکت ترسیم :
 
هدف شرکت از برقراری ارتباط با این شرکت بدست آوردن نقشه های رقومی سطح ایران با استاندارد مشخص و مدون، در یک بازه زمانی خاص می‌باشد. هسته مرکزی شرکت ره‌آورد جاده ابریشم نیاز به نقشه ‌های رقومی در محدوده خاص را به شرکت ترسیم اعلام کرده و شرکت ترسیم بر اساس منابع اطلاعاتی که دراختیار دارد رسم عوارض جغرافیایی بر روی نقشه‌‌های پایه (رقومی‌سازی) را انجام داده و به شرکت ره‌آورد جاده ابریشم ارجاع خواهد داد.
 
ارتباط با شرکت برداشت
 
بواسطه عدم وجود نقشه ‌های مناطق و محلات ایران در چهارچوب استاندارد لازم در کل سطح ایران ارتباط با شرکت برداشت در دستور کار قرار گرفته است . این شرکت عملا عملیات نقشه ‌برداری و تکمیل نقشه ‌های خام رقومی را بر عهده دارد. از طرف دیگر ممکن است فراخور پروژه‌های مورد سفارش مشتریان شرکت ره‌آورد جاده ابریشم اطلاعات کامل تعدادی از لایه‌های عوارض خاص مورد نیاز باشد. در این صورت نیز عوارض و اطلاعات الحاقی برداشت شده ودر اختیار شرکت ره‌آورد جاده ابریشم قرار می‌گیرند.
 
چشم انداز و اهداف:

دهه اول فعالیت، تولید
تولید محصولات ، سرویس‌ها و زیر سرویس‌های GIS همگی در این مرحله صورت گرفته است. نتیجه قابل لمس این مرحله سرویس نقشه ایران می‌باشد که به راحتی می‌تواند مبنای تولید سیستم‌ها، سرویس‌ها و خدمات آتی گردد. در این مرحله در قالب دپارتمان توسعه ، ره‌آورد جاده ابریشم با کاربران سطح اول GIS به تولید بسته ‌های عمومی GIS می‌ پردازد. کاربران سطح اول، برنامه ‌نویسانی هستند که ایده های نرم ‌افزاری شرکت را در قالب یک بسته نرم‌افزاری GIS به جامعه ارائه می‌دهند.
دهه دوم فعالیت، ارائه
در این مرحله ازفعالیت شرکت که در مراحل اولیه آن قرار گرفته‌ایم سه بخش اصلی ترسیم ، برداشت و توسعه شکل گرفته‌اند . نقشه‌های مورد نیاز " سرویس نقشه ایران " توسط شرکت ترسیم تهیه شده ، توسط گروه برداشت غنی و اصلاح شده و نهایتا در قالب بسته‌های نرم‌افزاری GIS ارائه شده توسط دپارتمان توسعه این اطلاعات بین شرکت و کاربران تبادل گشته و عملا "سرویس نقشه ایران" را یک سرویس پویا،جامع و به روز شونده ساخته‌است . مزیت این دوره ، جمع ‌آوری اطلاعات استفاده‌کنندگان و اطلاعات جغرافیایی تولید شده توسط عموم کاربران و نیز بسته ‌های شناسنامه‌دار نرم افزاری GIS که زیرساخت ترکیب و تولید GIS solution می‌باشند، خواهد بود.
دهه سوم فعالیت، جایگاه
دستیابی به جایگاه واقعی که در آن شرکت می‌بایست جامع ترین سرویس‌دهنده خدمات و سیستم‌های مبتنی بر تکنولوژی GIS در سطح کشور و نیز یکی از سرویس‌دهندگان مطرح اطلاعات جغرافیایی در سطح جهان باشد در این دهه محقق خواهد شد.


  •
اندیشه آرای نفیس

 
شرکت اندبشه آرای نفیس طرحی را تحت عنوان " بازار فرصت ها و نیازهای تولیدی، خدماتی و تجاری در ایران، پرتال 30 بازار" طراحی و پیاده سازی نموده است، که در نظر دارد با ایجاد فضایی مجازی به ارائه اطلاعات صحیح از واقعیت ها، نیازمندی ها و طرح فرصت های سرمایه گذاری، شرایط انتخاب تصمیمات صحیح را برای تمامی فعالان اقتصادی در بخش های خصوصی، تعاونی و دولتی فراهم آورده و در مسیر رشد و توسعه اقتصاد و صنعت کشور کمک نماید.
 
این شرکت پس از 8 سال بررسی و مطالعه، طرح بی نظیری را برای تعامل بهتر فرصت های و نیازهای اقتصادی کشور تدوین نموده و طی 3 سال اخیر در حال پیاده سازی و برنامه نویسی آن می باشد. این طرح مورد تایید و تصویب اکثر سازمان های اجرایی کشور نظیر وزارت صنایع و معادن، وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت امور خارجه و وزارت تعاون قرار گرفته و به عنوان طرح ملی در دولت قبل و در سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت به تصویب رسیده است.

منبع :

http://nafisholding.com/home/Nafis/Nafiscompanies.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد